Week in foto’s #31 Aruba – part 1: Snorkelen, eiland ontdekken en gave polo

We zijn alweer 2 weken aan het werk, maar veel tijd om alle foto’s uit te zoeken heb ik nog niet gehad. Met het weekend voor de boeg leek dit me wel een goed moment om even alle foto’s door te kijken en weer even weg te dromen bij de heerlijke 2 weken vakantie die wij hadden in Aruba.

Snorkelen op Aruba

We vlogen op zaterdagmiddag naar Aruba en door het tijdverschil kwamen we daar vroeg in de avond aan. We werden van het vliegveld opgehaald door mijn schoonzus en neefje, en ook mijn nichtje was er om even hallo te roepen. Wat een ontvangst! We verbleven in het huis van mijn schoonzus en zwager, en dat was echt heel erg fijn.

De volgende dag waren we iets minder gaar (die lange vlucht + het tijdverschil hakt er toch wel in!) en vertrokken we een dagje naar het water met de hele familie. Natuurlijk ging het gas even open en man wat kan dat schip hard! Eenmaal uitgewaaid gingen we voor anker en testte ik meteen even zo’n snorkelmasker dat je op het moment overal ziet. Ik heb de rest van de vakantie met een normale duikbril gezwommen ;).

Auto huren

Om het eiland een beetje te kunnen verkennen huurden we een auto en daar hebben we geen seconde spijt van gehad. Vriendlief was al eens op Aruba geweest en wist een aantal dingen die hij mij wilde laten zien. Ook de schoonfamilie had nog een aantal tips en daar maakten we maar wat graag gebruik van. Met jarenlange ervaring weten zij absoluut wat je wel en niet moet zien.

Op bovenstaande foto’s zie je ons aan de Noordkant van Aruba, waar de zee en de natuur een stuk ruiger is. Langs de kust bevindt zich een ruig gebied waar je met een 4-wheel drive of een quad prima kunt rijden, maar met ons autootje durfden we dat niet aan.

Cactussen everywhere

Ik had me van tevoren al voorbereid op het feit dat er schorpioenen rondlopen op Aruba, en dat de natuur daar heel anders is dan hier. Maar toch was het heel bijzonder om te zien dat Aruba een soort van bos van cactussen heeft, waar je dan met grote regelmaat hagedissen ziet wegschieten. Wat zijn die beesten snel zeg! In de buurt van Oranjestad zie je ook regelmatig leguanen, waarvan wij er 2 hebben gespot tijdens onze vakantie. Daarnaast zitten er enorm veel pelikanen en als je gaat snorkelen zwem je tussen de visjes zoals je die in een aquarium ziet. Mij kon je niet blijer maken!

Yoga op het strand

Mijn lieve nichtje deed vorig jaar regelmatig aan yoga, en toen zei ik meteen: dat wil ik ook! Yoga op het strand, beter kan het toch niet? De yoga-lessen zijn daar vroeg in de ochtend of van 18.00 tot 19.00 uur. Ik koos voor de middag/avond lessen, want ik wilde niet zo extreem vroeg opstaan voor een yogales. Wat was het een bijzonder moment om de zon in de zee te zien zakken terwijl wij daar onze yoga-oefeningen stonden te doen. Deze kan ik van mijn bucketlist afstrepen!

Toeristen boottocht

Mijn nichtje kwam met het idee om een boottocht in te plannen op een catamaran. 2 of 3 uur varen inclusief cocktails en een hapje. Dat klonk mij als een goed idee in de oren en ik zei dan ook meteen volmondig ja. Samen met mijn nicht en 2 andere meiden van haar wooncomplex hebben we het gepresteerd om in ongeveer een uurtje zo’n 150 – 200 foto’s te maken. Je kunt je dus voorstellen dat het enorm moeilijk was om hier maar 2 foto’s te plaatsen van de boottocht.

Stoere mannenpolo voor vriendlief

Net voor de vakantie kreeg ik een gave polo toegestuurd voor vriendlief van HemdvoorHem. Winkelen voor vriendlief kan lastig zijn, omdat hij een brede schouderpartij heeft en zijn middel in verhouding een stuk smaller is. Gelukkig kun je op de site van HemdvoorHem precies zien hoe getailleerd een polo is, waardoor het kiezen heel makkelijk werd.

De polo die hij heeft uitgekozen was perfect voor de iets chiquere locatie waar we met zijn tweetjes gingen eten en geef nou toe, hij ziet er toch ook wel erg leuk uit zo ;).

Nog zoveel meer

Ik heb het écht geprobeerd. Maar er zijn zo ontzettend veel leuke Aruba foto’s dat ik het niet in 1 artikel gepast ga krijgen. Dus komt er gewoon een deel 2! Met meer info over de escaperoom op Aruba, meer zon, meer zee en veel foto’s van de natuur en onze prachtige hoofden.

Ik zou het leuk vinden als je een reactie achterlaat!

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.